Etikettarkiv: TAXI020

Taxi från SverigeTaxi som skulle hämta färdtjänst försvunnit IGEN! #SverigeTaxi #sll #färdtjänst #Stockholm

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 4156011

Beskrivning: Tisdag 11 SeptemberKlockan 16.10

Från: Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Norrmalm, Stockholm
Till: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm

Jag fick sms från SverigeTaxi kl 16:10 chauffören skulle ringa när han kom eftersom resan var försenad. När klockan var 16:43 hade ingen chaufför ringt så kom en kompis och hämta mig. Fram till nu 22:04 har ingen chaufför ringt, vad hände med resan?

Önskar svar: Ja

Svar från Färdtjänst 2019-09-12 07:55

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 11 september klockan 16.10.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Efter kontroll kan vi se att resan har blivit kvitterad av ett taxibolag men vi kan tyvärr inte se anledningen till att bilen uteblev. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Eftersom du inte har åkt kommer du inte faktureras för resan och ingen resa kommer dras från ditt saldo.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-09-12 Inget allergifordon ingen! Inkl svar #färdtjänst #sös #södersjukhuset #stockholm #sverigetaxi #taxikurir

Tisdag 12 September
Klockan 18.45
Från: Södersjukhuset  (HJALMAR CEDERSTR.G 5), Hotell Årstaviken HJALMAR CEDERSTR.G 5, Södermalm, Stockholm
Till: Nynäshamn, Nynäshamn

Så här det hänt igen Sverigetaxi lyckades inte få fram allergifordon när jag skulle och som tur var jag i ett område med Taxikuri. Så jag kontaktade resegaranti som bokade om resan till Taxi Kurir som hade inga problem att få fram allergifordon vilket inte är första gången men det gjorde att resan blev mer 20 minuter försenad.

Svar från Färdtjänsten 

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 12 september 2017 klockan 18.45.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vi tackar dig för att du tagit dig tid och kontakta oss om det som hänt. Det är våra resenärer som bäst kan tala om för oss hur verksamheten fungerar och med hjälp av inkomna synpunkter eller klagomål kan vi arbeta för en bättre service.

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och s
jukresor

2017-08-17 Astma och Allergiföreningen i Stockholms län #nynäshamn #sll

HEJ!
Jag är medlem och bor i Nynäshamn.
Under det senaste har jag haft stora problem med min färdtjänst. Det är mer vanligt att jag inte får färdtjänst eftersom Sverigetaxi inte får fram. Har framfört synpunkter till färdtjänst och blev då uppringd av Sverigetaxi och utskälld för att klagar på dem oss Färdtjänsten. Sedan dess har det bara blivit sämre nu har vi hamnat i den situationen att jag inte längre kan ta mig och handla. Det har också inträffat att varit kraftigt försenat till besök på sjukhus. Det spelar ingen roll vart ifrån i länet jag åker kommer det ingen taxi så vet jag att det Sverigetaxi har aldrig råkat ut för det från TAXIKURIR. Ringer man resegaranti så får man svar att det bara att vänta och att de inte kan göra något. Jag upplever att antalet allergifordon minskat under senaste året. Vid årsskiftet försökte jag jaga politikerna utan något svar. Jag har bloggat om min färdtjänst http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/
I januari skickade Sverigetaxi ett icke allergifordon fast sådant var beställt vilket slutade med en vecka på Karolinska universitetssjukhuset Huddinge.
Jag är aktiv inom föreningslivet men här fått dragit ner på det eftersom jag inte vet om jag kommer hem på kvällen vilket gör mig isolerade i hit hem nu mera.
Jag vet inte hur jag ska klara mig i framtiden!

Färdtjänst svar Ärendenummer 182754 #sverigetaxi #färdtjänst #sll #nynäshamn

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 14 augusti 2017 klockan 14.44.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Efter kontroll kan vi se att resan har blivit kvitterad av ett taxibolag. Vi beklagar att taxibolaget inte hade några allergifordon att tillgå den avsatta tiden. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Färdtjänst 2017-08-14 14:44 #färdtjänst #nynäshamn #sll

Ärendenummer: 182754

Beskrivning: Måndag 14 Augusti
Klockan 14.44
Från:  Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Torö Varv, Bryggvägen 10, Torö, Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON

Sverigetaxi lyckas inte få fram allergifordon så jag blev tvungen att kontakta resegaranti och var tvungen att ta bort allergifordon eftersom man inte kunde lämna någon tid. Detta är ju mer regel än undan tag nu mera .

Önskar svar: Ja

2016-11-29 Är tvungen att ställa in möten pga färdtjänsten tillsvidare! #färdtjänst #sverigetaxi @sllse #nynäshamn #taxikurir #stockholm

Den senaste tiden har jag haft stora problem med mina resor med Färdtjänsten och det spelar ingen roll när och varifrån jag åker.

Det gör att jag tillsvidare måste ställa in att möten och andra åtagande utan för Nynäshamns stad då jag inte vet om jag kan komma hem.

Jag är hemskt ledsen att göra denna drastiskt åtgärd vilket kommer påverka Hyresgästföreningen Nynäshamn, men när jag inte kan veta om jag kan ta mig till och från möten så fungerar det inte.

Jag har vid flera tillfällen påpekat det för Färdtjänsten utan att det blivit någon förändring och till politiker i Nynäshamns Kommun, nu går det inte längre.

Har också haft en mail växling med Astma och Allergiförbundet som svarade att man fått information om att man varit på möte med färdtjänsten som lovat att det skulle bli bättre. Jag vet inte vad Astma och Allergiförbundet lever i för värld som ”tror” på det mär det hela tiden blir sämre. Funderar på om det verkligen är värt att vara medlem om man inte får någon hjälp!

Det går inte och sitta och rulla tummarna och vänta på att det kanske blir bättre!

Det är att jag längre kan vara säker på att komma till mina vårdbesök på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge skulle mot förmodan komma ditt så är det inte säkert att jag kan komma hem!

Jag har under de 18 år som jag har varit beviljat färdtjänst har jag aldrig tidigare att en chaufförer accepterat körning för att sedan bommat bort den utan att kontakta SverigeTaxi. Detta har under det senaste månadaren inträffat vid 5 tillgällen och det verkar som SverigeTaxi inte märker det. När man efter att väntat i 20 minuter ringer resegarantin och får besked att chauffören bommat körningen, känns rätt tröstlöst. Det är tydligen så att SverigeTaxi inte kan skicka ut körningen till på nytt när chauffören bommat den utan att köra fram.

Jag undrar hur en chaufförer tänker när han bommar en körning och om man är lämpligt att köra taxi. För står inte att man inte har nolltolerans mot denna typ av betende, hade för några dagar sedan ett samtal med en chaufförer som varade att nöter finns det över allt.

Visa på står att det beror på Stockholms läns landsting följt lagstiftningen gällande offentlig upphandling och tagit det bästa budet. Men 99% av de chaufförer som kör allergifordon säger att tjänar lika som för tre år sedan men även mer. När man få frågar varför visa få säger att visa klagar på betalningen får man tillsvar att det finns rötägg och de är högljudda.

Läs mer om min erfarenheter av färdtjänst 

2016-10-16 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll

Skulle ha åkt för en halvtimme sedan hem från Stockholm och i vanligt ordning ringer SverigeTaxi men hinner inte svara.

Så jag ringer tillbaka på nummer som kom upp i displayen går inte att komma fram man stänger kl 17.

Ringer SverigeTaxi beställning och hamnar i Skåne som kopplar mig till Stockholm och pratar med en dam som ska prata med trafikleder och ber mig vänta. Efter ett tag byts samtalet.

Ringer på nytt upp beställningen och hamnar i Skåne som igen kopplar till Stockholm där någon Angelika svar när säger mitt namn, då börjar hon as garva i telefon och svarar inte när jag undrade vad som hänt.

Ringer en tredje gång till beställning och får svar att det inte finns något allergifordon i hela Stockholm. 

Vilket tvingar mig till att ta bort allergifordon för att över huvud taget kunna komma hem ikväll. 

Så nu sitter jag i taxi som stinker parfym och rengöring så min kommande natt och morgon dag kommer ju inte bli så rolig eftersom redan har svårt att andas. 

Förstår inte att det inte finns något allergifordon kl 19:30 en vardag kväll i centrala Stockholm,  då har man missat något i planeringen!

2016-10-24 Färdtjänst till Stockholm #färdtjänst #sverigetaxi #sll

Ikväll ska jag på ett viktigt möte inne i Stockholm och beställt färdtjänst till kl 16, nu ringde chauffören och meddelar att kommer om 20 minuter men det är ett allergifordon.

Färdtjänst 2016-10-21 #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Nu fungerar det logga in på färdtjänstens hemsida igen. Då upptäckte att beställningsmottagen bokat resan till Huddinge sjh åthelvete fel till avdelningen R41 jag sa att jag ville åka till entré R2, SverigeTaxi hade upptäckte felet så till chauffören har gått ut rätt.

Har beställt returresan hem nu och hoppas på att den fungerar. 

Färdtjänst 2016-10-21 #färdtjänst #sverigetaxi #taxi020 #sll #nynäshamn 

Jag fick min färdtjänst i tid när jag kom ut så nu är jag på väg för dagens besök på Huddinge sjh. 

Men jag tycker synd om det är någon som ska åka färdtjänst i Nynäshamn nu för SverigeTaxi har inga bilar i kommunen nu!

Svar från Färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #taxi020 #taxikurir 

Idag fick jag detta svar från färdtjänsten på ett klagomål.

Rubrik: Ärendenummer 148043

Hej

Vi har sedan en tid tillbaka problem med att beställda färdtjänstbilar inte dyker upp, trots att resenärerna bokar i mycket god tid innan. Genom avtalsuppföljning har detta påtalats för Taxi Kurir och Sverigetaxi som arbetar för att få upp kvalitén inom sin verksamhet, både genom utbildning av sina förare men även justeringar i sina trafiksystem så att
taxibilarna bättre passar tiden. 

Detta ären prioriterad fråga för Färdtjänsten och vi bevakar detta noggrant och vi ställer alltmer högre krav på taxibolagen. 

Vi är
ledsna över att du har drabbats så hårt och vår förhoppning är att du kommer att
märka av en förbättring inom kort.
Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Svar från färdtjänsten vad hjälper det! #färdtjänst #sverigetaxi #taxi020

Ärendenummer 141598, 141890, 141962, 142130, 142912, 143490, 144614, 144640, 144649, 145775 och 147494.

Hej

På grund av att väldigt många ärenden har skickats till oss är våra svarstider just nu väldigt långa. Vi ber om ursäkt för det.

Vi har ingen möjlighet att skicka ett personligt svar till alla resenärer som har hört av sig. Dina synpunkter gällande problem med allergifordon och långa svarstider är framförda till ansvariga för kännedom och åtgärd.

Tack för att du har kontaktat oss om detta ärende.
Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjän
st och sjukresor

Alla ärenden gäller Taxi020/Sverigetaxi

Färdtjänst 2016-10-17 #färdtjänst #sverigetaxi #taxi020

Idag skulle jag åka från Östermalm till Nynäshamn, två minuter innan taxi skulle ha kommit ringer SverigeTaxi och säger att lite försenad med att man hade en bil till mig som skulle ringa när han kom.

När det hade gått 20 minuter loggain på Mina sidor på färdtjänsten hade resan inte gått ut. 

Ringer då färdtjänstens resegaranti får plats 11 i kön, efter 20 minuter kommer jag fram. Mannen som svarar talar om för mig att en taxi chaufför inte behöver köra färdtjänst om han inte vill.

Har ringer upp SverigeTaxi/Taxi020 efter stund återkommer han och meddelar att det inte finns något allergifordon i hela centrala Stockholm. 

Då jag tröttnat på vänta ber jag honom lägga om körningen till en vanlig bil, efter en stund återkommer han säger att det inte finns någon sådan heter. Men det ska komma så fort ledig bil finns.

Efter 7 minuter har fortfarande inte körningen gått ut trots att det vid närbelägen taxi stolpe står SverigeTaxi/Taxi020 bilar. Då ger vi upp och tar oss till centralen. 

På väg ditt gör jag en ny beställning av färdtjänst och efter några minuter ringer SverigeTaxi upp och säger denna gång att det inte finns något allergifordon. Men ber jag direkt att man ska boka om till en vanlig bil, vilket ska ta 15 minuter.

Lägger på och börjar skriva denna bloggs första rad då ringer taxin idag har jag totalt väntat i 1,5 timme och vi är bara i början av veckan.

Nu har jag tröttnat så under kategorin Färdtjänst kommer du kunna följa mitt resande som är avgörande för mitt sociala liv. 

Dela gärna detta inlägg!

2016-09-25 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #taxi020

Skulle åka från Skansen till Nynäshamn kom ingen bil trodds att det enligt färdtjänsten gått ut till bil.

Kontakt resegaranti efter 20 minuter första bilen bommade körning och ny ska komma inom 15 minuter. 

Efter 15 minuter ringer resegarantin som lovade 5-10 minuter så pågår det i 1,5 timme efter att resan skulle ha gått. 

När bilen väl kommer har den åkt från Nacka det tar inte 15 minuter. 

Fått ytterligare en dag förstörd av SverigeTaxi och Färdtjänsten.