HEJ!
Jag är medlem och bor i Nynäshamn.
Under det senaste har jag haft stora problem med min färdtjänst. Det är mer vanligt att jag inte får färdtjänst eftersom Sverigetaxi inte får fram. Har framfört synpunkter till färdtjänst och blev då uppringd av Sverigetaxi och utskälld för att klagar på dem oss Färdtjänsten. Sedan dess har det bara blivit sämre nu har vi hamnat i den situationen att jag inte längre kan ta mig och handla. Det har också inträffat att varit kraftigt försenat till besök på sjukhus. Det spelar ingen roll vart ifrån i länet jag åker kommer det ingen taxi så vet jag att det Sverigetaxi har aldrig råkat ut för det från TAXIKURIR. Ringer man resegaranti så får man svar att det bara att vänta och att de inte kan göra något. Jag upplever att antalet allergifordon minskat under senaste året. Vid årsskiftet försökte jag jaga politikerna utan något svar. Jag har bloggat om min färdtjänst http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/
I januari skickade Sverigetaxi ett icke allergifordon fast sådant var beställt vilket slutade med en vecka på Karolinska universitetssjukhuset Huddinge.
Jag är aktiv inom föreningslivet men här fått dragit ner på det eftersom jag inte vet om jag kommer hem på kvällen vilket gör mig isolerade i hit hem nu mera.
Jag vet inte hur jag ska klara mig i framtiden!
Etikettarkiv: Nynäshamn
Färdtjänst svar Ärendenummer 182754 #sverigetaxi #färdtjänst #sll #nynäshamn
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 14 augusti 2017 klockan 14.44.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Efter kontroll kan vi se att resan har blivit kvitterad av ett taxibolag. Vi beklagar att taxibolaget inte hade några allergifordon att tillgå den avsatta tiden. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Färdtjänst 2017-08-14 14:44 #färdtjänst #nynäshamn #sll
Ärendenummer: 182754
Beskrivning: Måndag 14 Augusti
Klockan 14.44
Från: Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Torö Varv, Bryggvägen 10, Torö, Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON
Sverigetaxi lyckas inte få fram allergifordon så jag blev tvungen att kontakta resegaranti och var tvungen att ta bort allergifordon eftersom man inte kunde lämna någon tid. Detta är ju mer regel än undan tag nu mera .
Önskar svar: Ja
2017-07-27 Alger Sågsten Torö Nynäshamn
2017-07-14 Första vecka av semester
Så är den första veckan av semestern slut. Innan vi gick på semester skrev jag en insändare för Hyresgästföreningen Nynäsham om Vem ska ha råd att bo i Nynäshamn framöver.
Vi ser att man bygger för lågt i Nynäshamn om man säger att fast kostnader 10 miljoner (anslutning av vatten och el) ska man som nu sprida de på max fyra våningar blir det 2,5 miljoner per våning som ska läggas in i hyran. Men bygger man skulle man låta bygga sex våningar blir det 1,6 miljoner per våning.
Det innebär att man kan hålla ner hyra när man bygger nytt, vilket gör att en lilla människan kan har råd att bo i Nynäshamn utan att behöva vara miljonär.
Detta visade sig vara en het potatis när Nynäshamns Posten lade ut insändaren fick jag signaler att man på sociala medier hävdade att vi vill bygga getton.
Vilket är helt fel vi vill att man ska kunna bygga så alla ska ha råd att bo i Nynäshamn framöver!
Nu ska fortsätta vara ledig!
2017-05-08 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Har bokat färdtjänst till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge och just nu ringde SverigeTaxi och meddelar att det inte finns några bilar i Nynäshamns Kommun och det ligger sex jobb före mig. Det är helt uteslutet att få allergibil och man vet inte när det kan finnas ledig bil överhuvudtaget.
2017-04-04 #färdtjänst #sverigetaxi #NYNÄSHAMN #SLL #stockholm
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 170309
Beskrivning: Tisdag 4 April Klockan 16.46 Från: Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
Bokningsstatus: Expandera Tisdag 4 April Klockan 19.39 Från: Arenav 55, Johanneshov Till: Nynäshamn Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil Expandera Tisdag 4 April Klockan 19.40 Från: Arenav 55, Johanneshov Till: Nynäshamn Bokningsstatus: Bil är på väg Ingen av kvällens körningar lyckas man få fram allergifordon. 19.40 bokades dessutom till 19.39 utan få fram allergifordon och resan blev mer än 30 minuter sen och var tvungen att ta bort allergibil för kunna komma hem. Om jag inte kan lita på att få allergibil så kommer vara tvungen att begränsa mitt sociala liv fram över, nu har detta pågått sedan i september 2016 utan att det blir bättre. Önskar svar: Ja
2017-02-23 #färdtjänst #sverigetaxi #nynäshamn #sll
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 166233
Beskrivning: Torsdag 23 Februari
Klockan 14.20 Från: , Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
SverigeTaxi lyckas inte få fram allergifordon
Önskar svar: Ja
2017-02-22 Är det värt jobba inom Hyresgästföreningen?
Det 4 mars går min period som ordförande i Sveriges äldsta aktiva Hyresgästförening ut, frågan är det värt att ta en period till?
Utifrån hur Hyresgästföreningen fungera det är inte den organisation jag en gång med glädje gick in i!
Man kan se bara vad som händer i Stockholm sedan årsskiftet!
2017-02-17 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165597
Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 06.50 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Ftj-väntha , Flemingsberg
SverigeTaxi ringer och meddelar att närmsta allergibil är på Lidingö och Vallentuna vilket gör att de tvingar mig åka
med en vanlig bil.
Önskar svar: Ja
2017-02-13 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165316
Beskrivning: Måndag 13 Februari
Klockan 12.00
Från: , Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Resan mer 20 minuter försent
Önskar svar: Ja
2016-02-05 #färdtjänst #sverigetaxi #SLL #NYNÄSHAMN #taxikurir
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 164427
Beskrivning: Söndag 5 Februari
Klockan 13.33
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON
Söndag 5 Februari
Klockan 12.59
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON
Resan 12:59 SverigeTaxi ringde och meddelade att man inte hade allergifordon
och skulle återkomma när det fanns. Efter 20 minuter kontaktade jag resegaranti
som boka om resan till TAXIKURIR kl 13.33. Men kl 14.11 ringer chauffören från
SverigeTaxi och skulle hämta mig. Varför har inte resegarantin bokat av resan
12.59 vill inte debiteras mer än för en resa.
Önskar svar: Ja
2017-02-01 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 164065
Beskrivning: Onsdag 1 Februari
Klockan 13.00 Från: Nynäshamn
Till: Solna Centrum T-banestn , Skytteholm
EJ ALLERGIFORDON IGEN!
Önskar svar: Ja
2017-01-26 Svar från #färdtjänst #sll tre stycken
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:19 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162884
Hej
Vi har tagit emot ditt brev som handlar om en försenad bil den 20 januari 2017 klockan 15.00.
Vi beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:26 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162754
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om allergifordon den 19 januari klockan 15.46.
Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var ett allergifordon.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:44 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162893
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad allergibil den 22 januari klockan 11.02.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-01-20 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 162884
Beskrivning: Fredag 20 Januari
Klockan 15.00
Från: Nynäshamn
Till: Vikingterminalen , Södermalm
Resan mer än 20 minuter se
Önskar svar: Ja
2017-01-19 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 162754
Beskrivning: Torsdag 19 Januari
Klockan 15.46 Från: Ica Maxi , Nynäshamn
Till: Nynäshamn
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
SverigeTaxi ringer och hävdar att man inte kan får allergifordon inom överskådlig tid
2017-01-16 #Färdtjänst svar #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-17 12:41 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 161577
Hej
Tack för ditt e-postmeddelande med upplysningar om resorna den 10 januari 2017 klockan 10:55, 11:33 och 12:29.
Taxibolaget kommer att få betala kvalitetsavgifter för att bilen som hämtade dig inte var ett allergifordon.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-01-10 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161577
Beskrivning: Tisdag 10 Januari
Klockan 10.55 Från: Nynäshamn
Till: Nynäsv 17A, Nynäshamn
Bokningsstatus:
Tisdag 10 Januari
Klockan 11.33 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Backlurav 29A, Nynäshamn
Bokningsstatus: Bil är på väg
Tisdag 10 Januari
Klockan 12.29 Från: Backlurav 29A, Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
Fick åter igen inget allergifordon fast jag beställt SverigeTaxi skiter i det!
Önskar svar: Ja
2017-01-09 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161467
Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 16.48 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Nynäshamn
Man skickade ett icke allergifordon igen som luktar parfym igen!
Önskar svar: Ja
2017-01-09 Åter igen blivit sjuk pga #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161341
Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 11.15 Från:, Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Bokningsstatus: Bil är på väg Expandera
Fordonstyp: Taxi
Det luktar parfym i bilen vilket gjorde att jag igen blev sjuk under en färdtjänst resa
Önskar svar: Ja
2017-01-06 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161261
Beskrivning: Fredag 6 Januari
Klockan 13.25 Från: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn
Till: Port73 , Handen
Bokningsstatus:
SverigeTaxi ringde och meddelade att det inte finns något allergifordon i trafik idag
så måste jag fick jag ta bort allergifordon.
Jag undrar när allergifordon ska finns eftersom det inte spelar någon roll när jag
ska åka så finns de inte.
Önskar svar: Ja
2017-01-03 Färdtjänst #sverigetaxi #färdtjänst #sll #Nynäshamn
Idag har gjort ett antal långa och korta färdtjänst resor i Stockholms län och allt fungerade.
2016-12-28 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-28 13:30 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 158954
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 19 december 2016 klockan 12.05.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2016-12-19 Färdtjänst och SverigeTaxi #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 158969
Beskrivning: Ärendenummer: 158954
Blev uppring kl 12.55 av SverigeTaxi i ärendet ovan som var upprörda
över att jag inte väntat på bil. De ringde en timme tidigare och sagt att man inte
hade något allergifordon och jag inte vill missa min läkartid fick ordna resa på
annat sätt. Accepterar inte SverigeTaxi agerande.
Önskar svar: Ja
2016-12-19 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 158954
Beskrivning: Måndag 19 December
Klockan 12.05 Från: Nynäshamn
Till: Handens Sjh Aleris ,resanden
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
SverigeTaxi lyckades inte få fram något allergifordon så kl 12:30 var tvungen att ordna resan på annat sätt igen för att inte missa min läkartid
Önskar svar: Ja