Kategoriarkiv: Skansen

Skansen 2014 #Skansen

Nu har jag avslutat den bildserie som under året har publicerat från Skansen de stäcker sig från påsken fram till idag den 20 december 2014. Bilderna ett säsong på Skansen i Stockholm både vad gäller husen och djuren.

Här finns  bilder också från en Allsångskväll i Juli med 32 grader då det inte var frågan om hitta en plats så man skulle komma med i tv utan var det var skugga.

Det är bilder från när jag varit med Alexander och när själv har strövat runt på Skansen och gjort egna upptäckter. Näst varje gång hittar jag något nytt som aldrig upptäckt förut.

Om jag hinner kommer jag försöka ska en ny bildserie för 2015 men vi få se hur mycket jag kommer hinna med.

Klicka här för att se bilderna!

Information om rättigheterna

© Jonas Carlsson

2014-12-19 Vad var det jag tänkte blogga om?

Jag undra var det jag hade tänkt blogga om idag vet att det var något som gått och funderat på hela dagen men nu är det som bort blåst.

Jag har fått en del frågor om min operation som jag har väntat på hela hösten, då är det så att man ska göra den bara narkosen bedömer att jag klara av den. Sist jag träffade narkosläkare så sa hon att det inte spela någon roll om man söver mig eller någon annan typ av bedövning, vid det tillfälle så gjorde hon bedömningen att riskerna var förstora. Man behöver ha tillgång till intensivvård och extra förstärkning med ett stor operationslag.

Problemet är att min hälsa inte blir bättre om inte operationen görs snart då de kraftigt påverkar min astma.

Jag har gjort denna operation för fem års sedan faktiskt i dagarna och då var det ingen problem men min astma utan den gjordes med ett dygns varsel. Just nu känner jag att för varje gång jag träffa en läkare blir bara sämre.

Jag också börjat träna på min insats på julafton i Nynäshamns kyrka på midnattsmässa, försökte räkna ut hur många gånger jag varit med på den tror det 25 eller 27 gången som jag ska var med.

Under veckan har också träffa prästen som ska tjänstgöra för att gå igenom inför midnattsmässan det var då jag började räkna och det slog mig var gamla man har blivit men också vilken visdom man har och bära på.

Jag har också börjat under på hur jag ska göra med min framtid inom Hyresgästföreningen, när jag för snart tio år sedan tog över fick föreningens 90-års jubileum på mig då den tidigare ordförande hoppade av. En ska är klar även om jag ibland tycker det är jobbigt och få skit för sådant som jag inte är skyldig till, så tänker jag inte göra det är inte rätt mot den som ska ta över.

Imorgon ska jag ta min mor och åka på Skansen och gå på julmarknaden det ska bli en skön avkoppling från julförberedelserna.

Jag ska försöka ta med mig kameran och ta lite julbilder som väl blir en avslutning på bilder från Skansen 2014.

2014-11-26 Nu går det inte längre!

Jag har haft åtskilliga samtal till följd av gårdagens möte, nu är det KATASTROF man kan undra över vad folkrörelse har tagit vägen. Har pratat med alla organisationsled idag i någon form, nu är undergången mycket när efter 99 år. Visa läser stadgarna som djävulen läser bibeln och gör att för att splittra organisation, både förtroendevalda och tjänstemän på hög nivå.

Vem vill bli ordförande i en organisation där styrelsen kan suspendera än om de inte tycker om än, vad hittar man en sådan?

Detta är den största krisen under min tid i denna organisation, men nu börjar fråga mig till viken nytta. När man inte valberedningen kan föra diskutera utan det blir bråk. Nej nu börjar jag få nog, jag kommer få skit för vad jag skriver här men nu har jag valt att lägga korten på bordet.

På lördag är det fullmäktige och gud hjälpe mig hur det kommer sluta, man nekar och gör att för att sopa saker under mattan – vad är man rädd för!

Idag skulle har varit en dag som skulle ha gått i det trevliga tecknet, så blev det inte alla vill veta vad som händer och sker ytterligare den dag förstörd av organisationen. En av en lång rad genom de senaste 10 åren, är det verkligen värt det??

Jag fick bland annat den första gången jag var med Alexander på Skansen förstörd och måste parat i telefon en hel  dag, vidare vet jag inte hur många lediga dagar och helger fått förstörda under en av organisationen.

Varför inträffar saker när man ska göra annat.

Nu går det inte längre. ……

SKANSEN 2014 #Skansen | Jonas Carlsson

Jag har just lagt ut nya bilder

http://www.korsudden.se/wp/skanen-2014/

2014-09-28 En vecka som inte var bra.

Den senaste veckan har inte varit någon rolig astman krånglar och har ökat licens medicinen och hoppas på så sätt klara mig från korrosion. Knät värker vilket gör att inte kan sitta med det böjt,  det ända som är positivt är att jag ska till Huddinge sjh om en vecka.
Jag hoppas verkligen att det kan operera mig där, men det lär väl ta några veckor till.
Igår fira vi Alexander som fyller år på tisdag!
Idag blev det Skansen med det tycker inte knät om, men det måste ju gå.
Måste ju försöka hålla igår Hyresgästföreningen fast astman inte är så bra, men nu har förstärkning kommit hem.

SKANEN 2014 | Jonas Carlsson

http://www.korsudden.se/wp/skanen-2014/

Jag har lagt upp nya bilder från idag och chili utställning

Nya bilder – Skansen 2014-07-26

Lagt ut några bilder som jag tog på Skansen den 2014-07-26

Skansen 2014-07-22

Ny bilder från #skansen #allsångem @skansen finns nu på Skansen 2014

 

2014-07-22 Skansen

Idag är jag på Skansen och fotar med Maud Pettersson ska försöka lägga ut bilder på Skansen 2014 under kvällen
#skansen

Skansen 2014-04-24

Här bilder från mitt besök från Skansen den 24 april.

//bilder.korsudden.se/#!album-23

Skansen 2014

//bilder.korsudden.se/#!album-23