Etikettarkiv: Färdtjänst

2017-09-06 Kraftigt försenad #färdtjänst #nynäshamn #sverigetaxi

Onsdag 6 September
Klockan 10.02
Från: Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Skansen Huvudentrén, Djurgårdsslätten 49, Djurgården, Stockholm
Namn: JONAS CARLSSON

Resan blev 40 minuter försenad

2017-09-04 Ej allergifordon #nynäshamn #färdtjänst #sverigetaxi

Måndag 4 September
Klockan 09.05 Från: Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Nynäs Rehabcenter, Telivägen 8, Nynäshamn, Nynäshamn

Sverigetaxi ringer 08:54 och meddelande att inte får fram allergifordon. Efter 20 minuter ringde jag resegarantin och tvingades boka bort allergifordon för att jag skulle i tid.

Färdtjänst 1 sepetber 2017 #färdtjänst #huddinge #sverigetaxi #taxikurir

dag 1 September
Klockan 12.05
Från: Huddinge Sjh Entré R 2 (FYSIOTERAPIENTRÉN), Huddinge Sjh Entré R 2 FYSIOTERAPIENTRÉN, Flemingsberg, Huddinge
Till: , Nynäshamn, Nynäshamn

Fredag 1 September
Klockan 11.30
Från: Huddinge Sjh Entré R 2 (FYSIOTERAPIENTRÉN), Huddinge Sjh Entré R 2 FYSIOTERAPIENTRÉN, Flemingsberg, Huddinge
Till: , Nynäshamn, Nynäshamn

Efter att ha väntat ringde jag resegaranti kl 11:50 och fick svara att rean 11:30 inte gått ut till någon bil. Telefonisten säger åt mig att jag fick vänta till dess Sverigetaxi skickade en bil utan att kontrollera med dem vad som hänt. Blev då väldigt arg och så att hon fick kolla med TaxiKurir om de hade någon vilket hon motvligt gjorde. Efter en stund kom hon tillbaka meddelade att de hade ju flera allergifordon lediga och hon skulle boka om resan.

När jag åkt med Taxi Kurir i 30 minuter ingen chufför från Sverigetaxi och undrar vart jag är då har inte resegarantin bokat av den första resan igen vill därför inte bli debiterabåda resorna utan bara den jag åkte.

Färdtjänst 2017-08-31 Willys #nynäshamn #färdtjänst #sverigetaxi

Torsdag 31 Augusti
Klockan 14.47
Från: Willys, Nynäsvägen 19, Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Nynäshamn, Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON

Torsdag 31 Augusti
Klockan 14.15
Från: Willys, Nynäsvägen 19, Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Nynäshamn, Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON

13:56 ringer Sverigetaxi att åter igen inte finns något allergifordon och man söker. Stressen som det medför att inte inte veta är ska kunna komma fick mig ringa resegarantin 14:35 och de fick då boka bort allergifordon för att jag skulle kunna komma hem.

15:11 ringer en chufför från Sverigetaxi och undrar vad jag är då ser jag en bokning 14:47 som jag inte vet var den kommer från måste vara resegarantin som gjort något vill bara debiteras för en resa.

2017-08-17 Astma och Allergiföreningen i Stockholms län #nynäshamn #sll

HEJ!
Jag är medlem och bor i Nynäshamn.
Under det senaste har jag haft stora problem med min färdtjänst. Det är mer vanligt att jag inte får färdtjänst eftersom Sverigetaxi inte får fram. Har framfört synpunkter till färdtjänst och blev då uppringd av Sverigetaxi och utskälld för att klagar på dem oss Färdtjänsten. Sedan dess har det bara blivit sämre nu har vi hamnat i den situationen att jag inte längre kan ta mig och handla. Det har också inträffat att varit kraftigt försenat till besök på sjukhus. Det spelar ingen roll vart ifrån i länet jag åker kommer det ingen taxi så vet jag att det Sverigetaxi har aldrig råkat ut för det från TAXIKURIR. Ringer man resegaranti så får man svar att det bara att vänta och att de inte kan göra något. Jag upplever att antalet allergifordon minskat under senaste året. Vid årsskiftet försökte jag jaga politikerna utan något svar. Jag har bloggat om min färdtjänst http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/
I januari skickade Sverigetaxi ett icke allergifordon fast sådant var beställt vilket slutade med en vecka på Karolinska universitetssjukhuset Huddinge.
Jag är aktiv inom föreningslivet men här fått dragit ner på det eftersom jag inte vet om jag kommer hem på kvällen vilket gör mig isolerade i hit hem nu mera.
Jag vet inte hur jag ska klara mig i framtiden!

Färdtjänst svar Ärendenummer 182754 #sverigetaxi #färdtjänst #sll #nynäshamn

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 14 augusti 2017 klockan 14.44.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Efter kontroll kan vi se att resan har blivit kvitterad av ett taxibolag. Vi beklagar att taxibolaget inte hade några allergifordon att tillgå den avsatta tiden. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Färdtjänst 2017-08-14 14:44 #färdtjänst #nynäshamn #sll

Ärendenummer: 182754

Beskrivning: Måndag 14 Augusti
Klockan 14.44
Från:  Nynäshamn, Nynäshamn
Till: Torö Varv, Bryggvägen 10, Torö, Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON

Sverigetaxi lyckas inte få fram allergifordon så jag blev tvungen att kontakta resegaranti och var tvungen att ta bort allergifordon eftersom man inte kunde lämna någon tid. Detta är ju mer regel än undan tag nu mera .

Önskar svar: Ja

2017-05-08 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn

Har bokat färdtjänst till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge och just nu ringde SverigeTaxi och meddelar att det inte finns några bilar i Nynäshamns Kommun och det ligger sex jobb före mig. Det är helt uteslutet att få allergibil och man vet inte när det kan finnas ledig bil överhuvudtaget.

2017-04-04 #färdtjänst #sverigetaxi #NYNÄSHAMN #SLL #stockholm

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 170309

Beskrivning: Tisdag 4 April Klockan 16.46 Från: Nynäshamn

Till: Arenav 55, Johanneshov

Bokningsstatus: Expandera Tisdag 4 April Klockan 19.39 Från: Arenav 55, Johanneshov Till: Nynäshamn Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil Expandera Tisdag 4 April Klockan 19.40 Från: Arenav 55, Johanneshov Till: Nynäshamn Bokningsstatus: Bil är på väg Ingen av kvällens körningar lyckas man få fram allergifordon. 19.40 bokades dessutom till 19.39 utan få fram allergifordon och resan blev mer än 30 minuter sen och var tvungen att ta bort allergibil för kunna komma hem. Om jag inte kan lita på att få allergibil så kommer vara tvungen att begränsa mitt sociala liv fram över, nu har detta pågått sedan i september 2016 utan att det blir bättre. Önskar svar: Ja

2017-03-10 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 167789

Beskrivning: Fredag 10 Mars
Klockan 07.45 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg

Inget allergifordon utan bil som luktar parfym

Önskar svar: Ja

2017-02-23 #färdtjänst #sverigetaxi #nynäshamn #sll 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 166233

Beskrivning: Torsdag 23 Februari
Klockan 14.20 Från: , Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov

SverigeTaxi lyckas inte få fram allergifordon

Önskar svar: Ja

2017-02-23 Svar #färdtjänst #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-23 15:09 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 165316

Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 13 februari klockan 12.00.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

Vänliga hälsningar

2017-02-22 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 166135

Beskrivning: Onsdag 22 Februari
Klockan 13.50
Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn

Resan mer än 20 minuter sen och skickades ut först när Resegarantin ringde SverigeTaxi

Önskar svar: Ja

2016-02-17:2 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165670

Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 10.15 Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn

SverigeTaxi ringer och meddelar att de inte har allergibil på minst en timme vilket
gjorde att tvingades ta en vanlig för komma hem.

Önskar svar: Ja

2017-02-17 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165597

Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 06.50 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Ftj-väntha , Flemingsberg

SverigeTaxi ringer och meddelar att närmsta allergibil är på Lidingö och Vallentuna vilket gör att de tvingar mig åka

med en vanlig bil.

Önskar svar: Ja

2017-02-13 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165316

Beskrivning: Måndag 13 Februari
Klockan 12.00
Från: , Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg

Resan mer 20 minuter försent

Önskar svar: Ja

2017-02-10 #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 10:06 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164427
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 5 februari klockan 12.59.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

När du ringer till Resegarantin och de beställer en ny bil till dig så blir du inte fakturerad för den resan. Det är endast ursprungsresan som faktureras och endast en resa dras från ditt resesaldo, detta trots att det finns två resor beställda. Beklagar att Resegarantin inte avbeställde resan som var beställd klockan 12.59.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 10:00 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164257
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 2 februari klockan 16.30.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor



Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 09:58 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164065
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en bil som inte var allergifordon den 1 februari klockan 13.00.

Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var allergianpassad.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift detta.
 

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-02-09 #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165023

Beskrivning: Torsdag 9 Februari
Klockan 15.05 Från: Arenav 55, Johanneshov
Till: Nynäshamn

Efter 25 minuter ringde resegarantin som inte förstod varför SverigeTaxi inte

skickat ut körning fast det hade allergifordon i området

Önskar svar: Ja

2016-02-05 #färdtjänst #sverigetaxi #SLL #NYNÄSHAMN #taxikurir 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164427

Beskrivning: Söndag 5 Februari
Klockan 13.33
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON

Söndag 5 Februari
Klockan 12.59
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON

Resan 12:59 SverigeTaxi ringde och meddelade att man inte hade allergifordon

och skulle återkomma när det fanns. Efter 20 minuter kontaktade jag resegaranti

som boka om resan till TAXIKURIR kl 13.33. Men kl 14.11 ringer chauffören från

SverigeTaxi och skulle hämta mig. Varför har inte resegarantin bokat av resan

12.59 vill inte debiteras mer än för en resa.

Önskar svar: Ja

2016-02-02 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #stockholm #sös

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164257

Beskrivning: Torsdag 2 Februari
Klockan 16.30
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn

Resan 27 minuter sen ringer resegarantin som säger att att resan redan var är
bokad till TAXIKURIR kl16.53 eftersom SverigeTaxi inte får fram allergifordon.

Torsdag 2 Februari
Klockan 16.53
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn

Då ringer SverigeTaxi upp mig och säger att de inte får fram allergifordon undrar
om jag verkligen behöver det. För står inte vad som händer resan var ju omboka
redan innan jag ringde resegarantin då måste SverigeTaxi gjort det.

Önskar svar: Ja

2017-02-02 Svar från #färdtjänst #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-02 13:27 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 163301

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven allergibil den 25 januari klockan 14.31.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom som beställt.
 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-02-01 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164065

Beskrivning: Onsdag 1 Februari
Klockan 13.00 Från: Nynäshamn
Till: Solna Centrum T-banestn , Skytteholm

EJ ALLERGIFORDON IGEN!

Önskar svar: Ja

2017-01-31 #färdtjänst #sverigetaxi #sll

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 163912

Beskrivning: Tisdag 31 Januari
Klockan 12.45 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm

När bilen kom tala chauffören om att de inte fick tag i något allergifordon och inte var det. Jag har tröttnat på man

skickar icke allergifordon jag på grund av det fått läggat på sjukhus i sex dygn och vill nu veta vad som görs för att

åtgärda det.

Önskar svar: Ja

2017-01-26 Svar från #färdtjänst #sll tre stycken

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-01-26 10:19 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162884
Hej

Vi har tagit emot ditt brev som handlar om en försenad bil den 20 januari 2017 klockan 15.00.

Vi beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2017-01-26 10:26 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162754
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om allergifordon den 19 januari klockan 15.46.

 

Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var ett allergifordon.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.

 

 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2017-01-26 10:44 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162893
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad allergibil den 22 januari klockan 11.02.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

 

 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-01-20 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 162884

Beskrivning: Fredag 20 Januari
Klockan 15.00
Från: Nynäshamn
Till: Vikingterminalen , Södermalm

Resan mer än 20 minuter se

Önskar svar: Ja